Just another WordPress.com weblog

Greetings from Middle Earth or “Stressiloma”

Fredag: Efter 3 veckor allergi och 1 vecka förkylning hade jag inställt alla planer för veckoslutet när en vän ringde och frågade om jag ville komma med till baptisternas sommarfest i Kiponniemi o spela bas. Första intrycket var njaa int vet ja nu. Men tanken om att få göra en roadtrip till ett ställe dit jag aldrig varit förr och att få koppla bort allt med Kokkola livet  och bara ta det lugnt ett veckoslut började låta allt mer och mer lockande.

Lördag: Start 9:00. En vacker dag, dock inte bästa körföre då vår bil inte hade AC. Vid middagen kom vi fram till Keuruu. Vadå Keuruu? Var det inte till Kiponnieni vi skulle? Jo men nu råkade det vara så att jag på muusikoiden.net sökt gitarrer. Nu hittades då ingen gitarr som intresserade så jag sökte förstärkare istället. En typ i Keuruu hade ett intressant alternativ men när jag första gången kontaktade honom var det bara halvhärtat för hur skulle jag få taan hela greijen från Keuruu? Nå när nu denna situation presenterade sig så ringde jag upp slängde en par hundringar till priset, vi kom vi testa vi var nöjda och jag har nu en ny förstärkare eller egentligen ett försteg och ett slutsteg.

Nåjaa… efter Keuruu bar det av till Kiponniemi. En väldigt fin lägergård, jag hade planerat ta kameran med och jag hade redan satt den på spegelbordet i tamburen när vi startade och där lämnade den förståss. Vid Kiponniemi blev det en grillad korv lite roudase och snabbgenomgång av låtar jag aldrig hört förut och spelning nr. 1. Helt bra med tanke på övningstiden. Mötet kunde sägas likna en av KU:s vår/sommarfester… d.v.s. medelåldern var ganska hög. Lite chill och så var det då dags för ungdomsmötet där medelåldern sjönk dramatiskt. Förutom myggorna var det helt lyckat. En tysk talade på mötet. Bra preaching om att “break the image you have of yourself” och att Gud har mycket högre tankar för dig, Han värderar dig mycket mer än va du tror. Kvällen avslutades med bastubad och åskväder hos en bekants mökki vid en sjö som hette Iso-Musta.

På söndagen blev det hemfärd och testning av denna grymma grej… här smakprov, inspelningen är dock gjord med en väldigt gammal Nokia så kvaliteten e int den bästa.

photostream

Mesa Triaxis + VHT 2:90:2 väldigt rörigt

PS. Dendär Middle Earth grejen va en juttu då vi körde genom Keski-Suomi :P

Leave a Reply

