Just another WordPress.com weblog

2112 …. -100

Jaa bara för att det är ett nytt år så måst jag ju skriva blogg o önska alla ett gott nytt år. Ett år har igen gått o största delen e nog en enda stor suddig picasso målning. Närmast i minnet ligger otaliga övningar till julkonsert o jultablå och crosspoint o ungdomssamlings spelningar och mixarturer.

Dock en av årets höjdpunkter, två ja rent av tre nya bekantskaper i musikväg. Jamm och låtskrivningssessioner… följd av rivningsprojekt o lång paus men det lär det ändra på nu när 2012 e här.

En annan höjdpunkt år 2011 cellgrupp, där vi bland annat gått igenom Wild at Heart…

2011 avslutades på bästa sätt med ljuva toner på nyårslägret och 2012 inleddes med jubel o raketer o lovsång… riktit lyckat!

2012 fortsatte minst lika bra. Jag blev väckt av att telefonen ringde, ett okänt nummer. Jag blev lite skeptisk men svarade och till min stora glädje fick jag beskedet att min gitarr var färdig. På fredagen hade jag fått en “Electro-Magnetic Generator” (eller var det “Extra Metal Growl”) ja eller en EMG SL-20. vilket i själva fallet är en EMG 85 humbucker och 2 SLV single coils. Oh joy! Under veckoslutets gång hade de blivit installerade i min Fender och med väldigt bra resultat må jag säga. Ja jag måste väl lägga in en bild så ni själv kan se… ja eventuellt…

och eftersom rubriken på detta inlägg har en referens till Rush så måst jag väl också lägga in en video

Leave a Reply

