Just another WordPress.com weblog

på begäran…

eller p.g.a. utmaning av patrickalexander kommer här nu 7 intressanta (alternativt totalt ointressant) fakta som ni kanske vet eller int vet om mig, så de så.

In no particular order:

1. Jag är en sci-fi nörd
Sci-fi är i mitt tycke den bästa genre speciellt inom tv och kanske t.o.m. film. Sci-fi är mångsidigt. Det finns allt i ett paket, humor, action, mysterier och drama and kick-ass musik. Jag blir ofta berörd av dessa bra serier speciellt när di tar slut.

2. Min musiksmak är ganska mångsidig
ja, min “kaikenlaista sekalaista” list på spotify innehåller allt från hevi (t.ex. Iron Maiden, Helloween, Dream Theater), rock (30 seconds to mars, The Hives, U2), Pop (Michael Jackson, Madonna ja t.o.m. några Miley Cyrus låtar), Gospel o Worship (Hillsong, Michael W. Smith) 80’tals hård rock(Wasp, Winger) mer progressiv rock (Marillion, Neal Morse) till Soundtracks (Hans Zimmer, Danny Elfman) så ganska myki olika. Men hevi o närmast relaterat till det är en konstant favorit som alltid går att lyssna på.

3. Jag har just köpt en Mesa/Boogie Dual Rectifier
Nice, Sweet, Cool, Dream come true, ja smakprov av kan hittas t.ex. hos Dream Theater, Neal Morse. Spela me den senast på citypraise o ja e så lad för nu behöver jag inga overdrive eller distortionpedaler längre :) dessutom e clean kanalen en fin bonus.

4. Jag är, hur lider uttrycket skrapabulla eller sladdbarn?
Jag har två äldre bröder. Den yngsta av dessa är 12 år äldre än mig :P

Sorry no picture!

5. Min tunga har blivit opererad
När jag var ca. 5 år (tror jag he va) blev min tunga opererad. Di klippte av det där bandet där under tungan. Jag kunde int säga ‘R’ och det tog ännu några år innan jag lärde mig… min favorit ishockeyspelare var då “Jali Kulli”. Dock var jag inte så intresserad av ishockey den tiden så jag misstänker det var nån av mina bröder som rekommenderade denna spelare

6. Min vänster tumme e kortare än min höger tumme
se bildbevis. Jag har ingensomhelst förklaring på det här och inte kunde mina föräldrar heller säga nånting om saken teorier finns. Pappa fråga “int ha du väl sågat nå?” Nä int har ja nå minne av att jag sku ha sågat av min tumme. En annan teori var att jag en gång stack ett av mina finger i en öppen kontakt och blev elektrifierad.

dish ish sho wierd (to be read out loud with a Dutch accent)

7. Jag har just bakat en kaka
Ja jag har bakat en kaka. En tid baka jag ganska ofta men nu har jag inte bakat på jättelänge.
Annelis kaka (typ av kladdkaka):
2 ägg
2 dl socker
1 dl smält smör
1 tesked vaniljsocker
2 dl mjöl
1/2 tesked bakpulver

175 grader i ca 20 minuter, enkel men god.

Jag nominerar härmed alegni, jontte o ville ifall han ännu skriver blogg eller alternativt vill skriv nån annanstans

2 responses

  1. alegni

    i thank thee, men tror jag ändå skippar listan, för jag har gjort den ett par gånger redan, och så intressant är inte ens jag att jag skulle komma på fler intressanta saker att berätta…
    har ena tummen alltid varit kortare?

    October 1, 2010 at 3:03 pm

  2. nog ha he vari läng. int minns ja när jag sku ha märkt he

    October 1, 2010 at 5:36 pm

Leave a Reply

