Just another WordPress.com weblog

The Penitent Man Will Pass

Could I finally be learning? Is this just another transitory moment or the call for help being realized through recieved visdom, leading towards a new maturity? naah, but I can hope for the best.

Igår vakna jag och var på gott humör för det var fredag. Jag hade sett fram emot fredagen och gospel övningarna. Jag gick till köket och öppnade skåpet och då insåg jag att det bara var torsdag. Vilken besvikelse. Antiklimax på en inte så framgångsrik vecka. Kvällen var dock intressant med föreläsning och diskussion om ämnet “tro och vetande” intressanta funderingar. Jag märker att jag bara sitter o lyssnar på. Lyssnar på dessa väluttryckta ord, denna livserfarenhet.

Idag vaknade jag och det var verkligen fredag. Den här gången var det inte som jag förväntade mig. Det var som om all iver och alla förväntningar kring dagen hade sugits ur mig i samband med föregående dag. Nåja, den dagliga rutinen med att logga in på facebook inledde dagen. Och ett status meddelande som jag inte visste hur jag skulle relatera till. Nåja (Vi har väl nåt att diskutera nästa gång vi talar T) fastforward lite framåt efter en tja annorlunda inledning på denna annorlunda dag av denna annorlunda vecka hitta jag tillbaka till min passion, till gitarren och lite annorlunda musik att jamma till. Sedan på kvällen blev det då den efterlängtade gospelkör övningen. And boy! they sure don’t dissapoint. (även om jag förra gången blev lite smått*host*bitter på situationen med Händels Halleluja) Men denna dag var det inte så utan som det borde vara. Mycket glädje, mycket sång o all slags roligheter.

a good day indeed.

“The penitent man is humble before God”

Leave a Reply

