Just another WordPress.com weblog

2 weeks and counting

“Find my freedom”

Två veckor kvar till Helsingfors, konsert Dream Theater.. can’t wait!
This whole break is really turning out to be a good thing. No rushing, just taking time, concidering options and no stress. Har haft en bra vecka. Crosspoint lördag, GBK match söndag.

Måndag: for på fotoexkursion med Tomas (nej, jag e int schizofren). Vi for till Trullö till fiskehamnen. Märkte att månen var på väg upp så jag tog några bilder. Till min stora besvikelse tog accun slut men jag hade extra batterier med. Nåja jag böt batterierna och lyckades ta två foton då kameran meddelade att batterierna också var tomma. D’oh!
Klättra upp i fågeltornet för att ta bilder av solnedgången, dock hade solen gått i moln så sist o slutligen så missa jag väl int så myki. Stod nu där en stund o tog upp alla kännslor o tankar som utsikten väckte medan den andra Tomas fotograferade. Måste säga att synen av havet väckte djupa kännslor (höhö, djupa, get it? fö de e djupt till botten…) Right! Resten av kvällen var väldigt givande med mycket diskussion om allt mellan fotografering-utbildning-drömmar o tro.

Tisdag: For till biblioteket för att lämna tillbaka dvd skivorna jag lånat och för att betala min försenings avgift på hela 1€. När jag kom till kassan sa di att de va så länge sedan händelsen hade inträffat att jag bara behövde betala 50 cent.
Därefter for jag till Kela fö att reda ut lite föråldrade uppgifter och till sist till arbetskraftsbyrån där det arbetade två väldigt trevliga och hjälpsamma damer. Jag tog med mig hem en massa häften om studier o arbete o arbetspraktik så nu har jag lite forskning o fundering framför mig. På kvällen for jag till min brors för att hjälpa till på gården. di ska laga stenplattor runt stenfoten så arbetet bestod av att gräva upp runt stenfoten, lägga ner en skyddsduk(för att hindra gräs fråna att växa igenom), kärra sand o jämna ut sanden ovanpå duken. vi hann int få färdigt så vi fortsätter ikväll ifall int de nu e riktit dåligt väder. sedan ska stenarna plaseras så de blir säkert fint. Måst ta några bilder sen då de e färdit.

Right! De va veckan ‘so far’. Resten av månaden för med sig resor till Vasa, Åbo o Hesa så de ska bli kul. Och så blir det dop här efter en o en halv vecka. Få se vad brorsflickan kommer att få för namn. spännande.

Ok. allt för idag. Be Blessed!

Leave a Reply

