Just another WordPress.com weblog

Where do we come from, where do we go

Några tankar som samlats under dagen…

Dagens Crosspoint var vädigt talande. Om tålamod o hur Gud är trofast och tar hand om det som verkar oklart. Om hur vi kan gå i motvind. Det har jag speciellt kännt de två senaste dagarna och det har direkt märkts på min attityd. Det kan vara svårt för andra att märka eftersom folk brukar tycka att jag är så glad. Ska någotsånär citera en bra Steve Martin film “Let us just say I was deeply unhappy, but I didn’t know it because I was so happy all the time.” Men att jag verkar glad när jag träffar vänner beror på att jag verkligen är glad, glad då jag får träffa dem och allt det som jag gått igenom är inte på tapeten.

Rubriken är halft tagen från en Dream Theater låt. Har skaffat en rätt så fullständig samling av deras skivor. Jag sade på våren att nu vet jag åtminstone var jag kommer att vara på hösten men senare slogs jag av panik och märkte att nä, jag vet int heller var jag kommer att vara. Men Gud är trofast, jag vill söka Honom mera o lära känna Honom bättre o be Honom om hjälp, att Han sku visa mig den väg jag ska gå. En sak som jag vet att jag kommer att göra på hösten är att fara på Dream Theater konsert till Helsingfors. Då ska jag ta tillfället i akt att besöka vänner som studerar i Helsingfors och Åbo, kanske t.o.m. Vasa. Förutom det kan jag nu int säga nånting. Det sku vara kul att fara nånstans utanför Finland. Int bara att resa men också att faktiskt göra nånting medan man är där. Be o se.

Moments are what’s important. The only problem with moments, is that they end. Cherish the moments you are given so you don’t have to regret your memories.

Ofta sku det vara fint om “a moment” kunde vara för evigt. Det behöver int vara nå revolutionerande stor händelse. Det räcker med ett leende, en kort diskussion. Ofta när jag fått en påfyllning från t.ex. Crosspoint sku jag vilja vara uppe hela natten o bara prata. Om allt di sagt, allt jag kännt och upplevt.

Jag fick just en idé, hoppas de går att genomföra. Vi får se.

Ha de gott och Herrens välsignelse över er.

2 responses

  1. Katarina

    Don’t worry. Gud sätter saker på ditt hjärta och leder dej steg för steg. Och han kommer aldrig be dej ta ett steg som e för stort för dej att ta, fastän det kanske känns så precis innan du lyfter din fot för att göra det. Sök honom, håll dej nära till honom, han e med dej hela tiden.

    July 26, 2009 at 10:38 am

  2. tack! de e skönt att få höra
    jag ska söka och hålla mig nära till honom :)

    July 26, 2009 at 7:16 pm

Leave a Reply

