Just another WordPress.com weblog

moment of weakness

“It’s not a drinking problem, it’s a thinking problem” Craig Ferguson

“Whatever you want to change, you better start changing your mind” Transatlantic-Stranger In Your Soul

These statements speak of choices. You have to make the choice before change can take place. Sometimes easier said than done but that’s the starting point.

Kan int uttrycka mig o ska int försöka heller…

Snart börjar sommarjobbet o då blir det dagar med arbete på dagen o frihet på kvällen. Frihet att int behöva bry sig i nån tent eller arbete som följande dag ska vara gjord. En bra omväxling men man kan fastna i arbetsrutinen också. Där man bara arbetar på dagen och på kvällen inte orkar göra något vettigt. Jag hoppas att jag ska kunna ta vara på denhär tiden. Att jag ska kunna använda min fritid till att spendera tid med vänner, att njuta av musik och fram för allt att söka Gud. Jag har fått en början. Jag har fått en introduktion till kristendom (skriba), en (enda ordet jag kommer på nu är) awakening, när jag fick ge mitt liv till Gud och uppleva Honom starkt och fick ta del av den kristna gemenskapen, lära känna nya människor, nya vänner. Men bara en början. De senaste månaderna har mitt andliga liv lidit av ensamhet och för min del engagerande i annat, andra frågor när jag sku ha borde ge tid åt Gud o lyssnat.

imellanåt önskar jag att jag kunde fokusera mina tankar bättre o uttrycka mig på ett finare sätt. Att de jag skriver sku kunna ge någonting åt läsaren men oftast blir det mer som egen terapi o skrivande om olika händelser.  Men ja får nu använda ett citat igen från Neal Morses skiva Testimony: “God’s grace kept me alive” för vissa kanske det kan vara bokstavligt att di faktiskt sku ha dött utan Gud men för min del handlar det om en andlig död, en död tro. Gud har räddat mig, I’m being saved. I can’t help but smile.

a few thoughts… Gonatt. Ha en bra dag!

Leave a Reply

