Just another WordPress.com weblog

gathering thoughts

Måndag: ja? vad hände på måndagen? jag var hos en vän på filmkväll. de va kul. Gud var med mig. jag gick till stället mitt i centrum eftersom jag bara bor några kvarter ifrån. utanför dörren var jag lite fundersam över hur det sku bli o så va jag också besviken på mig själv för att jag hade gjort bort mig just före o hade int allt på klart med Gud. nåja, jag stod utanför ytterdörren och bestämde mig för att be en kort bön. efter jag bett o gått in steg jag in i hissen o så fort jag steg ut ur den lyste mitt ansikte upp o istället för all oro o allmänt negativa kännslor blev jag fylld med en glädje. det blev en trevlig kväll o vi hann med två filmer. “Hancock” och “V for vendetta”. efter den sista filmen var klockan redan 12 så jag tog en liten omväg när jag gick hem i vasanatten o funderade o bad till Gud.

jag lånade en jätte bra film, en klassiker, The Terminator. det är en riktigt bra film och jag har tyckt att 2:an är bättre men nu när jag sitt den pånytt fick jag inse att 1:an e legendarisk och borde höra till allmänbildningen. den är förståss ganska brutal så den passar nu int åt alla men jag märkte en sak, en detalj som jag aldrig lagt märke till förr. ett ställe som man lätt kan missa men när det slog mig blev jag rörd, dessutom är musiken, the main theme också vacker musik…

Tisdag: hmm… nå, vi hade ungdomssamling i Luthersalen. bibel, bön o lovsång. en intressant sak jag märkte var att när han som spela gitarr inte kännde till låten “God will make a way” sa jag att jag kunde försöka spela den. nåja jag tog gitarren o börja spela o det roliga var att jag tyckte att (jag som int annars heller sjunger nå bra) kunde sjunga myki bättre när jag samtidigt spela gitarr o speciellt när jag fick inleda sången.

Onsdag: Tomasmässa i Brändö kyrka. en trevlig kyrka. sång, bön, ljuständning o nattvard. jag märkte att de var allt för länge sedan jag tog emot nattvard sist o är tacksam för att jag fick göra det nu. det var e bra mässa. dessutom diskutera jag myki med två personer jag aldrig tidigare mött , vilket för mig int är en allt för vanlig händelse. nice. sedan kvällens höjdpunkt Manchester United vann 2-0 i sin Champions League match mot Inter.

Torsdag: ska köpa strängar till Crossopint keikkan. gå runt i musikaffären o titta på gitarrer o möjligtvis provspela några, möjligtvis fara hem ti Kokkola.

som avslut tänkte jag dela med mig en del inspirerande 80-tals musik. jag har int lyckats hitta nån text till låten men jag diggar speciellt sångdelen efter gitarrsolot, man får faktiskt reda på några ord där

Leave a Reply

