Just another WordPress.com weblog

my side of the story…

huhhu. efter att jag sovit för länge i torsdas packade jag väskan på kvällen och for o sova tolv tiden. låg o försökte få sömn men mina tankar yra på o jag hörde bara hur klockan pipa varje timme. nåja steg upp och for sedan 5:55 ut på gården o vänta på att Robin o Nisse sku komma efter mig. Hoppa på och så for vi efter Toni. In till Vasa efter Patu o så va de bara att sikta på Åbo. Vi turades om med chaufförerna lite. vi börja ge poäng åt varandra för “misstag” och ej godkännda kommentarer. målet var att få så lite som möjligt. de gick relativt bra men efter Björneborg hände några små insidenter. Patu fick bl.a. en poäng när han gina till, Toni fick bl.a. en poäng när han körde för hårt och övervakningskameran tog en bild.  Nisse lyckades samla ca 8, Robin fick poäng för att han hade valt resesällskapet och jag fick minuspoäng :P

nåja efter en lång resa kom vi till Åbo och lyckades efter några om och men hitta fram till en parkeringsplats. Vi samlades alla ca 14 och gick in till Tobas för att kidnappa honom. Eftersom vi hade startat redan 6 på moron var det första vi gjorde att äta. efter maten blev det dags för uppdrag. till först skulle Toba hålla modeshow o posera på stan i diverse utstyrsel. när vi kom till stockmann skulle han sälja hudkräm. hudkrämen var hemgjord(rapa) Efter detta återstod en uppgift. att dansa till en gatumusikers spel. denna uppgift utförde Toba galant och fick många apploder. nu tog vi en kaffepaus.

följande punkt var att traska till Caribia för att plaska i vattnet. Nisse, Patu och jag valde dock att vi var tillräckligt våta från regnet och gick till restaurangen för att se om di visa fotboll. de va ju trots allt Finlands VM kvalmatch. di visade inte matchen och kunde inte byta kanal så vi gick till ett annat ställe där vi fick se på andra halvleken.

När nu alla hade simmat gick vi tillbaka till huset där bl.a. Toba o Jontte bor och åt lite mat, funderade o kollade på film. filmen va dock inte kvällens höjdpunkt och jag väljer att int nämna den vid namn. inte en film jag skulle ha valt att se o dels va ja trött men många andra gilla den int heller så.. :P

nu var det natt och vissa for hem och andra till lägenheter där de fick övernatta. en stor del folk samlades ändå vid Tobas o Jonttes och börja diskutera diverse ämnen. efterhand försvann folk tills vi konstatera att de sku vara bäst att fara o sova. det här var ca halv 5. detta betydde att jag nästan vakat i 40 timmar.

sov som en stock o vakna nästa moron. åt morgonmål o for sedan till metskus gudstjänst. kom lite försenade p.g.a. den sena uppstigningen. där samlades nästan alla som var med dagen före. Det var väldigt givande. undervisningen tala om sådant ja hört nu i en månads tid genom en bok, en dvd(vittnesbörd) och en diskussion. Det handla hur ord har kraft o hu vi så enkelt nedvärderar positiva kommentarer o anklagar oss själva med negativa ord. STOP IT! börja istället tänka i positiva banor och tala gott till andra o om andra. Vi fick skriva upp fem positiva saker om oss själva och senare fem saker vi ville få förändring med och be för dem. just nu minns jag int allt jexakt alla ord jag fick höra men de tala så myki då och att få be med klarhet. o den sista lovsången vi sjöng, vi vill säga tack. rörde mig just då. fö vi måst minnas tack Gud fö de vi har gått igenom som format oss till dem vi är och för vår framtid fast vi int ännu vet va där finns men gå i tro.

tog avsked av alla kokkolabor (i åbo, fö de va väl nästa alla kokkolabor som va med på gudstjänsten :P och efter en annan lång bilfärd med poängutdelning men ett par små felkörningar ett några pauser så e ja nu hemma igen. har hunnit spela lite o fick mitt tentresultat i anatomi. jee en 3:a de e jag nöjd med. nu sku jag ha behövt fara o sova tidigare redan men nåjaa ja har ju höstlov nu så ja behöver int stiga upp så tidigt :) Tack för en välsignad helg med en massa vänner o en hel del rolit o tack till mina medresenärer som gjorde sittandet i bil en rolig och givande tid.

bilder finns på pixboxen men ni måst vara inloggade o vara vän med mig för att di ska synas

gonatt! vi ses o hörs. ha det välsignat

6 responses

  1. patrick

    You’re thinking in negative ways about yourself. STOP IT! :)

    October 13, 2008 at 11:15 am

  2. yeah :D

    October 13, 2008 at 1:58 pm

  3. Robin

    Stort beröm tycker jag Nisse ska ha fö sin comeback i andra dagens poängräknande som han väl till slut vann med knapp marginal, trots sin dåliga inledning :)

    October 13, 2008 at 2:23 pm

  4. sku t.o.m. kunna ge extra minus för den radikala förändringen mellan dag ett o dag två :D

    October 13, 2008 at 2:39 pm

  5. Manne

    “det här var ca halv 5. detta betydde att jag nästan vakat i 40 timmar.

    sov som en stock o vakna nästa moron”

    I och med att det i princip var morgon då du for å sova, du hade vakat i 40 h och ända orkade upp till gudstjänsten så anser jag att du bör erhålla segern i er tävling, i samtliga kategorier.

    October 16, 2008 at 1:09 pm

  6. tack :D dock fick jag ytterligare poäng för att jag glömde mitt paraply i bilen som nu e i uleåborg men gudstjänsten va faktiskt jättebra o givande

    October 16, 2008 at 1:27 pm

Leave a Reply

