Just another WordPress.com weblog

igen

då har de gått en vecka i vasa med nya skolan. verkar intressant o lär ha mycket praktik. kommande vecka och följande kommer att inleda nya kurser. första veckan va mest bara info. nu sku de gälla att få allt klart med anmälningar till kurser o sånt. nog ska de gå bra. fast ja e så tröu. då ja va hemma på helgen o koppla bort allt vad som har med ansvar att göra känndes de nu lite tungt att komma tillbaka o måsta ta itu med alla slags saker. Crosspoint va gårrbra i lördags o de blir de nästa lördag också :) sku måst stänga av datorn nu o bara ligg ner läsa lite ur Bibeln, stilla mina tankar o be o lyssna… be om en frid i tankar o bara njuta av tillvaron o lita på att Gud tar hand om mig o att jag kan lita totalt på Honom. har lite svårt med att leva i nuet. allt tycks vara om väntande. vänta på att få fara hem till helgen, att träffa vänner igen, att ha lektioner, att få spela, crosspoint, höstlov, jul, sommar… jag har en hopplös kännsla av att jag sku vilja veta vad som kommer att ske, hur de kommer att gå men jag måst leva i tro om att allt ordnas på bästa sätt o att göra det jag ska göra just nu. det som sker sedan får jag se då när det sker. på crosspoint va jag lycklig. fick lovsjunga o fick frid över att Gud tar hand om mig. sku så vilja hålla fast vid den friden men då kommer ändå denhär tanken/kännslan att va om int he heller funkar, allt går som förr när jag hoppats på något o de int blivit till nå.

En anna sak e att jag har bett om något. jag har trott att det ska ske o märkt att de sku kunna ske. insett att det ännu kan ske, insett att om de ska ske så måst Gud verka. jag kan int i egen kraft göra det o misslyckas gång på gång… har så stint ti fata fast he varenda gång e likadant…  gick nu int in i nå detaljer men jag sku uppskatta om ni sku tänk på mig nästa gång ni ber. tack för att ni bryr er! He hjälpt redan :)

Leave a Reply

