Just another WordPress.com weblog

what a week

huhhu. he ha vari en fantastisk vecka. fastän jag varje kväll somnat först 2 tiden o måsta fara ti arbete på morgonen så gör int de nå fö kvällarna ha vari så laddade. söndag va kanske mest andligt laddade för min egen del för då hade jag blivi ombedd att hålla vittnesbörd o att spela på kvällsandakten på skribalägret på solttu, de gick bra, sku int ha klara av de om int Jesus sku ha vari med. de va härligt med dubbla bönesvar i ett. att få tjäna Herren o att få vara med på en andakt. o de sluta int där. ja va på måndag också o spela. Jontte var igen med o spela o den andakten var lite annorlunda. me mycket lyssnande stilla i bön. tisdag var de ljusmässa så de sku vara lite mer stillsamt. tala före me Jontte o tyckt att int di behövd nån extra utomstående där. sku gärna fara dit o så ringer telefonen o di sa att di behövde nån att spela så ja for dit. på onsdag höll jag o Linda en gospel lektion. återigen nåt annorlunda. Gud håller verkligen på att utrusta o lära mig. på kvällen hjälpt jag till med kristens resa. vi hade kul o eferåt åt vi pizza. efter pizzan sku de vara andakt men den här gången for jag hem o sova så ja sku orka me arbetsdan. klockan va ändå 1. känner mig så välsignad att ha fått vara med på andakter o stilla sig inför Gud o lovsjunga Honom. och att få lite bekanta sig med nya ansikten, att få spendera tid med lite mindre bekanta hjälpledare o mer bekanta ledare.

fick uppleva mycket där o idag har ja haft en lugn hemmakväll som int ja har haft på åtm en vecka men de får mig att längta efter mer av va Gud ha planerat för mig. slapp in till röntgenskötar utbildningen i vasa så de blir väl att försöka hitta en lägenhet. bön funkar bäst :) undrar lite hu de kommer att bli på hösten men de e sedan på hösten. nu e de sommar o ja har ännu stora förväntningar om att se va Gud kommer att visa mig före sommaren e slut. o längtar efter at få se mer av Honom o att ta mer tid för Honom o lyssna, att lära mig mer, att känna igen va som e från Honom, de Han vill ge mig o vishet att öppet ta emot.

nu ska ja göra de också. gonatt

Leave a Reply

