Just another WordPress.com weblog

Hello world!

Hi! had a minor lapse of judgment and fell into this Blogging :P Although I’ve written a bit on Lunarstorm before I decided to give this page a shot since a lot of people seem to be creating blogs of their own. The language will vary from English to Swedish since I found it quite nice writing in English. I’ve always liked the language, sometimes even more so than my native languages.

well hello friends already in here and hello all you unknown people

som inledning tänkte jag posta den blogg jag skrev på lunar för en stund sedan. Cheers

spänning av värsta slag före dagen sluta med en lycklig vinnst för Manchester United i Champions League finalen. med risk för att bli stenad ska jag avslöja att de finns int nå lag int heller i nån annan sport jag verkligen håller på så myki som jag håller på ManUnited…

cristiano ronaldo gör 1-0 fö United i 26:e minuten men i 45:e kviterar chelsea. efter en mållös men spännande andra halvlek. på övertid blir Chelseas Drogba utvisad men 1-1 hålls. även andra övertids halvleken mållöst.

då e jag verkligen spännd eftersom senaste gång ja såg United i en straffsparks tävling förlora di mot Arsenal o förlora FA-cupen. en efter en ställer di upp o skjuter. då 3:e för United, Ronaldo. han skjuter en dålig straff som målvakten tar. de e för spännande vid Chelseas sista skott går John Terry fram. jag överger hoppet o går till mitt rum. då skuter han. ja rusar tillbaka till tv-rutan o ser att han skjuter i stolpen… 6:e straffen båda lägger bollen i nätet. 7:e straffen Ryan Giggs. mannen som spelade sin 759:e match i Manchester United skjuter säkert in straffen och så när de e tur för Chelsea räddar Van Der Sar. Jubel. JAAAAAAAA

huhhu. matchen börja 21.45 tog slut ca 3timmar senare o så prisutdelning o firande…
de va verkligen blod svett o tårar i den här matchen…
hu ska ja få sömn nu då ja fick en sån adrenalin kick?

Blir nog en resa till Old Trafford i nå skede… bara att vänta o se när möjligheten uppenbaras. nu blir de sommarpaus o får börja gå på GBK:s hemmamatcher. förra sommaren gick jag bara på de sista matcherna på hösten o tyvärr fick jag int se en enda vinnst. bäst att börja i tid i år me GBK-JBK på torsdag(ja de e ju redan torsdag :D) 18.30 så alla till kyrkbacken då :)

håller som bäst på att lugna ner mig med några youtube videon. där nyckelorden e Jon och Criss Oliva och Savatage. gamla Savatage videon med orginal medlemmar och nyare videon där Jon spelar med sitt nuvarande band Jon Oliva’s Pain. låtar me härligt gitarrspel som ursprungligen spelades av Criss Oliva som dog i en bilolycka 1993. En av mina absolut favorit gitarrister. kännslan i hans spelande var unikt. o vackra låtar har han varit med om att skriva. en av deras bästa skivor e Streets-A Rock Opera. där finns t.ex. låtarna. Ghost In The Ruins, Tonight He Grins Again och Believe.

refrängen till Believe:

I am the way
I am the light
I am the dark inside the night
I hear your hopes
I feel your dreams
And in the dark
I hear your screams
Don’t turn away
Just take my hand
And when you make your final stand
I’ll be right there
I’ll never leave
And all I ask of you is
Believe

tror att de börjar räcka för den här gången. Bad att Gud sku överraska mig varje dag. o de ha han gjort. tyvärr e mitt minne int så bra o så har jag en ganska begränsad konsentrations förmåga så jag glömmer bort di int riktit lika stora överraskningarna. men på lördag va cross point gårr bra, handla om Jabes bön. på sönda fick ja ett uppmuntrande meddelande av Oa. på måndag va jag o hälsa på Pedro o fick låna Stargate’s senaste nyhet och en snabbvisit hos vän dessutom fick jag veta att nån had köpt min gitarrförstärkare från laitevälitys o att jag sku få 325€, int så illa :) på tisdag va jag hela dagen o en lång bit på kvällen o hjälpte till att övervaka :D min brors barn. vi spela fotis o koriboll o en massa annat hann vi göra innan jag förde hem dem. idag blev jag då överraskad av vinnsten :) få si va som händer imoron…
gonatt kära vänner. God bless

Leave a Reply

